Σάββατο 4 Απριλίου 2020

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ


2η  επαναληπτική ενότητα
Θουκυδίδου, Ιστορίαι .
Α: Κείμενα από το πρωτότυπο.
Βιβλ. 3, κεφ.71-73.
Β. Κείμενο από μετάφραση.
Βιβλ.3, κεφ.70.
                                                 Στόχος μαθήματος
Να γίνει η επανάληψη των βασικών θεμάτων που έχουν διδαχθεί οι μαθητές/τριες:
Να  κατανοήσουν:
1) Τη διαφορετική χρονική περίοδο των γεγονότων που εξιστορεί ο Θουκυδίδης ( Α φάση του Πελοποννησιακού Πολέμου 431-421π.Χ.) και ο Ξενοφών ( Γ φάση του Πελοποννησιακού πολέμου 413-405π.Χ.).
2)Τη διαφορετική γεωγραφική θέση, όπου διεξάγονται τα γεγονότα που εξιστορεί ο Ξενοφών (Ανατολικό Αιγαίο) και ο Θουκυδίδης (Κέρκυρα).
3) Τη  χρησιμότητα της Κέρκυρας και για τους δύο αντιπάλους για την διεξαγωγή του πολέμου (Πελοποννήσιους, Κορίνθιους- Αθηναίους).
4) Τους λόγους του εμφυλίου πολέμου στο νησί της Κέρκυρας.    
5)Τη σκληρότητα, τη βαναυσότητα και τα πολιτικά πάθη που δημιουργεί ο εμφύλιος πόλεμος.
6)Τον ρόλο του Πειθία για την έναρξη του εμφυλίου πολέμου στην Κέρκυρα.
Να  εξοικειωθούν:
1)Με όλα τα είδη ασκήσεων, που θα εξεταστούν. 
                                                         Θέματα
Μετάφραση Πρωτότυπου Κειμένου.
1) Από το πρωτότυπο κείμενο Βιβλ.3, κεφ.72 να μεταφράσετε την παρακάτω περίοδο: << Έλθόντων δε..ένίκησαν>>. (υποχρεωτική).
Ερμηνευτικές
1) Ποια προβλήματα θέτει ο Θουκυδίδης στο έργο του;
2) Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως Σωστές ή Λανθασμένες:
α) Ο Θουκυδίδης στο έργο του θέτει το πρόβλημα της δύναμης, όπως μπορεί να την χρησιμοποιήσει ένα κράτος.
β) Ο Θουκυδίδης δεν ενδιαφέρεται για την προσωπικότητα του Περικλή.
γ) Ο Θουκυδίδης ερευνά διεξοδικά το παρελθόν στηριζόμενος σε << είκότα >> (πορίσματα)- <<σημεια ή μαρτύρια >> (ενδείξεις και αποδείξεις) και <<τεκμήρια>> (συμπεράσματα).
δ) Ο Θουκυδίδης χρονολογεί τα έργο του κατά θεματικές ενότητες.
(από την εισαγωγή η δύο είναι υποχρεωτική).
3)Τι σήμαινε η δολοφονία του Πειθία από τους ολιγαρχικούς για την περαιτέρω πολιτική κατάσταση που επικράτησε στην Κέρκυρα;
4) Να αναφέρετε δύο λόγους για του οποίους οι δύο παρατάξεις Αθηναϊκή συμμαχία- Πελοποννησιακή συμμαχία ήθελαν να κάνουν σύμμαχο τους την Κέρκυρα.(υποχρεωτική).
5) Ερώτηση συνδυασμού κειμένου από το Πρωτότυπο και τη Μετάφραση:
Με βάση τα κείμενα που σας δόθηκαν από το Πρωτότυπο, κεφ. 71-72 και  από μετάφραση  κεφ.70 να εξηγήσετε γιατί οι εμφύλιοι πόλεμοι θεωρούνται ιδιαίτερα σκληροί, καταστροφικοί και απάνθρωποι. (υποχρεωτική).
Λεξιλογικές                                              
1) διδάξοντας, γένηται: να γράψετε δύο παράγωγες λέξεις απλές ή σύνθετες στη νέα ελληνική για κάθε έναν από τους παραπάνω τύπους.
2)Να αντιστοιχίσετε κάθε μία αρχαία ελληνική λέξη της στήλης Α με την ετυμολογικά συγγενή της νεοελληνική λέξη της στήλης Β (μία λέξη περισσεύει),(υποχρεωτική).
Στήλη Α                                                                               Στήλη Β
περιέπεμπον
δραστήριος
δράσαντες
αποδοχή
μαχόμενοι
διδαχή 
δέχεσθαι
πομπή

μαχητικός



Γραμματικές
1) Να γραφούν οι πλάγιες πτώσεις των παρακάτω ουσιαστικών στον  ενικό αριθμό:  πρέσβεις, πόλεις, άγρούς.
2) Να αναγνωρίσετε το είδος των παρακάτω αντωνυμιών και να τις κλίνετε και στους δύο αριθμούς: έμοί, ταύτης.
3)Να δημιουργήσετε και να κλίνετε την οριστική και προστακτική ενεργητικής φωνής του β΄ αορίστου των παρακάτω ρημάτων: Λέγω, Λαμβάνω, Μανθάνω (υποχρεωτική).
Συντακτικές
1)Να γίνει η συντακτική ανάλυση του κεφ.73 (υποχρεωτική).

Σημείωση: Το επόμενο κριτήριο θα έχει βαθμολογική κλίμακα ως το 100.  Θα  το γράψουμε όχι στην e-class,ούτε στη virtual class, αλλά στη  real class!!!

               Καλή Ανάσταση ! και καλή αντάμωση!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.