Σάββατο 9 Απριλίου 2022

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ  2022

 

           ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ  ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ  ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ  ΤΟΥΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ.                    

   Παιδεία – Εκπαίδευση , το  σύγχρονο σχολείο και ο ρόλος του δασκάλου.

Οικογένεια –Νέοι και οικογένεια.

Οι νέοι και τα χαρακτηριστικά τους.

Οι νέοι και τα ιδανικά.

Οι  νέοι –Ανθρώπινες σχέσεις(αγάπη, φιλία, έρωτας).

Πρότυπα-είδωλα.

Αθλητισμός.

Ελεύθερος χρόνος –ψυχαγωγία.

Γλώσσα και διάλογος.

Ανθρώπινα  δικαιώματα-Ανθρωπισμός. (φτώχεια – υποσιτισμός,  ιδιωτικότητα, δικαιώματα παιδιού, γυναίκας, ισότητα φύλων ,άτομα με ειδικές ανάγκες, Τρίτη ηλικία- Προστασία περιβάλλοντος.

Καταναλωτισμός διαφήμιση.

Εργασία-Ανεργία.

Εκλογή επαγγέλματος

Ρατσισμός - Νέοι και ρατσισμός.

Ξενοφοβία-Προσφυγιά-Μετανάστευση.  

Τουρισμός-Ελληνικά τοπία -μνημεία.

Τουρισμός και Περιβάλλον

Ελευθερία και δικαιώματα – Δημοκρατία -  Η ελευθερία του σύγχρονου ανθρώπου . Κοινωνική συνείδηση και ατομική ευθύνη.

Παράδοση- Νέοι και Παράδοση.

Αλλοτρίωση-Μαζοποίηση- Μιμητισμός.

Πολιτισμός – Ποιότητα ζωής.

Ανθρωπιστική κρίση και Εθελοντισμός -Αλληλεγγύη.

Μεσσιανισμός – Φανατισμός και Ανεκτικότητα.

Πνευματικοί άνθρωποι και ο ρόλος τους  στη σημερινή εποχή-Πολιτιστική, ηθική και πνευματική παρακμή.

Βία και εγκληματικότητα.

Πολεμικές εστίες , συγκρούσεις – η επισφαλής ειρήνη στη σημερινή εποχή και η ανάγκη για μία παγκόσμια ειρήνη.

Οι νόμοι και η λειτουργία τους(κοινωνικό, σχολικό περιβάλλον) Η  θανατική  ποινή.

Το περιβάλλον και η  προστασία του ως ανθρώπινο δικαίωμα.

Οικολογία. Περιβαλλοντική εκπαίδευση. Περιβάλλον και τουρισμός.
Περιβάλλον και καταναλωτισμός.

 Διαδίκτυο , κινητά τηλέφωνα, τηλεόραση, οφέλη και κίνδυνοι.

Μέσα μαζικής ενημέρωσης, Ελευθεροτυπία,  τύπος, παραπληροφόρηση, προπαγάνδα, εντυπωσιοθηρία, reality show.

Παιδεία και ηλεκτρονικοί υπολογιστές.

Μετανάστευση-brain drain.

Αναλφαβητισμός.

Τρίτος Κόσμος.

 

 

 

 

ΠΡΟΣΟΧΗ!  ΘΕΜΑ  Γ.

ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ  ΔΕΙΚΤΕΣ : Βοηθούν τον αναγνώστη να αντιληφθεί τη ροή του λογοτεχνικού λόγου.

Αναφέρονται στη σύνδεση των κειμενικών μερών με το σύνολο αλλά και στη μετάβαση από τη μία ενότητα στην άλλη.

 

 

 

Όσον αφορά το περιεχόμενο, έχουμε:

  • Τίτλος.
  • Πρόσωπα/Χαρακτήρες.
  • Συγκρούσεις.
  • Συνειρμοί.
  • Αξίες.
  • Ιδέες, αντιλήψεις.
  • Σκοποί.
  • Στάσεις.
  • Συμπεριφορές.
  • Κοινωνικο-πολιτισμικές συνθήκες.
  • Ανθρώπινες σχέσεις.
  • Κοινωνικά προβλήματα.
  • Συναισθηματικό κλίμα.
  • Το συγκείμενο, δηλαδή τα στοιχεία του κόσμου που αναπαριστώνται στα κείμενα αποτελούν το συγκείμενό τους και μπορούν να φωτίσουν το νόημα τους.(η λογοτεχνία όπως το θέατρο και ο κινηματογράφος , αποτελεί αναπαράσταση του πραγματικού κόσμου). Στοιχεία συγκειμένου είναι ο χώρος, ο χρόνος, οι κοινωνικές και οι οικονομικές συνθήκες του χρόνου συγγραφής ενός κειμένου (γραμματολογικά στοιχεία), ο πολιτισμός, η κουλτούρα και θρησκεία όπως μετουσιώνονται σε διαδεδομένες αντιλήψεις, παροδόσεις και ήθη.

Όσον αφορά τα μορφικά στοιχεία:

  • Οι γλωσσικές/λεξιλογικές επιλογές (στίξη, γραμματικοί χρόνοι, εγκλίσεις, ρηματικά πρόσωπα, ονοματοποίηση, σχήματα λόγου, σύνταξη, γλωσσικές ποικιλίες, είδος λεξιλογίου, ευθύς – πλάγιος λόγος, χρήση προσωπικής – απρόσωπης σύνταξης κτλ)
  • Το λογοτεχνικό γένος (π.χ. ποίηση, πεζογραφία) και το λογοτεχνικό είδος (π.χ. ιστορικό μυθιστόρημα).
  • Οι αφηγηματικές τεχνικές.
  • Οι αφηγηματικοί τρόποι.
  • Τα εκφραστικά μέσα (π.χ. σχήματα λόγου).
  • Η δομή.
  • Η πλοκή.
  • Το ύφος/υφολογικά γνωρίσματα.
  • Επιλογή ενός λογοτεχνικού ρεύματος.
  • Εικονοποιία.
  • Στίξη.
  • Στιχουργική.
  • Θεατρικά στοιχεία.
  • Τεχνική γραφής.
  • Μέτρο, ομοιοκαταληξία.
  • Λέξεις- φράσεις που συνδέουν τα νοήματα.
  • Επιλογή λεξιλογίου (ιδιοτυπίες, ιδίωμα, νεολογισμοί, ιδιόλεκτος).

Η συνδυαστική ερμηνεία των κειμενικών δεικτών μάς βοηθά να διερευνήσουμε τις ανταποκρίσεις μας στο κείμενο, να το νοηματοδοτήσουμε  και να τεκμηριώσουμε τη θέση μας.

Πηγές:Φάκελος Υλικού (Γ΄ λυκείου).

 

 

ΚΑΛΗ   ΕΠΙΤΥΧΙΑ   ΚΑΙ    ΚΑΛΗ    ΑΝΑΣΤΑΣΗ!!!!!

 

Πηγές:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.